петък, 22 юли 2016 г.

БКМ Wrap Up (2016)

Не смятам да точа локуми за "завръщането" ми. Единственото, което мога да кажа е, че адски много ми липсваше публикуването в този блог.  Отсега казвам, че не обещавам да съм редовна с публикациите, може да не видите такива в продължение на месеци. Надявам се, обаче, поне малкото, което публикувам да ви хареса.
Макар и да не съм публикувала TBR пост за маратона, с най – голямо удоволствие участвах и мога да кажа, че се справих доста добре, макар и да не успях да прочета всички книги, които исках.
За тези от вас, които не са запознати какво е БКМ:
БКМ, или Български книжен маратон, е маратон по четене, организиран от няколко книжни блогъри. Маратонът продължи от 11 до 17 юли, като включваше 5 категории + две допълнителни, всяка съобщена от различен блогър/влогър. Тъй като публикацията и без това става дълга, ще оставя линк към публикацията на Бриана, където може по - подробно да се запознаете с БКМ.

Ден 1
Категория: Книга, чието действие се развива около море/океан.
За този първи ден си бях набелязала да чета “Океанът в края на пътя” от Нийл Геймън. Бях чувала страхотни неща както за автора, така и за книгите му и имах доста високи очаквания. Които, за съжаление, се сгромолясаха почти веднага след започването й. Книгата ми беше доста странна, на места дори зловеща. Четенето й беше адска мъка. В края, обаче, ми стана интересно. Може би краят е главната причина, поради която успях да завърша книгата, както и да й дам 3 звезди.

Ден 2
Категория: Книга, написана от български автор.
За тази категория реших да отметна една от книгите от задължителната литература, затова избрах “История славянобългарска” от Паисий Хилендарски. Бях я започнала преди 4 – 5 години, когато отново беше в списъка с книги за училище, но така и не я завърших. Както и първия ден, тук също четенето ми беше доста мудно, затова и не успях да завърша книгата този ден, бяха ми останала 10 – 20 страници.

Ден 3
Категория: Книга, на чиято корица има български мотиви (лъв, роза...)
Ден трети за мен започна в 00:20, когато най – после успях да завърша “История славянобългарска”, за която не смятам да точа локуми, накратко – 2 звезди. След като проспах почти целия ден, се захванах с третата книга – “Лъвът, вещицата и дрешникът” от К. С. Луис, книга първа от поредицата “Хрониките на Нарния”. Спомням си колко много харесвах филма като по – малка, затова с нетърпение очаквах книгата, особено след предходните две. Книгата ми хареса. Не я смятам за нещо удивително, но пък е доста лека и ми подейства доста добре. 3/5 звезди и преминаваме към ден 4.

Ден 4
Категория: Книга, чието действие се развива в Европа.
Веднага след Нарния, се захнавах с книгата, която избрах за тази категория, а именно – “Рубиненочервено” от Керстин Гир, главно заради по – големия й обем. И бях... адски изненадана, очарована, удивена и всичко хубаво, което може да се сетите. Дотолкова, че стоях до 3 часа сутринта и почти преполових книгата, бяха ми останали към 50 – ина страници, които изгълтах след като се събудих по – късно. Много се радвам, че поправих грешката си и се захванах с поредицата. Дадох й 4/5 звезди, главно заради поведението на някои от персонажите, което от време на време ме дразнеше. Естествено, веднага след това си изтеглих и първия филм. Оценка – 2,7/5. Един съвет от мен – първо прочетете цялата поредица, после теглете филмите, иначе рискувате АДСКИ МНОГО ДА СЕ СПОЙЛНЕТЕ за по – нататък.

Ден 5
Категория: Книга от автор, чиито инициали съвпадат с тези на известен българин.
Наскоро открих очарованието на книжните клубове в Goodreads и почни веднага се включих в 2 – 3, като зе начало. В един от тези клубове книгата за месеца беше “Короната” от Кийра Кас, та реших да убия с един куршум два заека – хем да си прочета книгата за клуба, хем да си изпълня една от категориите за маратона (Кийра Кас – Константин – Кирил Философ). Това беше един страхотен (и малко изненадващ) край на поредицата. Естествено, дадох й 5/5 звезди.

Ден 6
Категория: Книга по избор
Навлизаме вече в допълнителните категории. Тук смятах да чета “Сянка и кост” от Лий Бардуго. Започнах я, но нещо не ми тръгна хубаво, затова в последния момент си промених решението и се захванах със “Синеокият дявол” от Лайза Клейпас. Мога да кажа само, че Лайза се нареди сред любимите ми автори. Книгата толкова ми хареса, че не я пуснах, докато не я прочетох, което беше към 00:30 часа. Тотално очарована и омагьосана от книгата, й дадох 5 звезди.

Ден 7
Категория: Книга, в която се споменава България.
За тази категория си избрах доста дълго отлагана от мен книга – “Златна лилия” от Ришел Мийд. Първата книга от поредицата не ми хареса особено, но всички казват толкова добри неща за поредицата, че просто нямаше как да не я продължа. Захванах се с книгата, но за съжаление не успях да я завърша този ден, а чак на следващия. Книгата беше страхотна, дадох й 4/5 звезди. Краят... КРАЯТ!!!

И равносметката е:

Прочетени книги 6,5

Страници: 1770

Аз съм много доволна от себе си и постигнатия резултат. За жалост, нямам такъв успех и с BookTube a thon a. Сега е петък, а аз дори не съм прочела първата книга от списъка ми, така че... Както и да е, надявам се и вие да сте пожънали добри резултати от този маратон. За мен беше стархотно и ако го има и догодина мога да кажа, че със сигурност ще се включа.
Е, това беше от мен. Приятна вечер.

Източник на снимките - Pinterest.

4 коментара: